Skip Navigation Links > Produkty a služby > Kvalifikované certifikáty > Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis


Získat certifikát

 

Kvalifikované certifikáty jsou určeny pro komunikaci občanů s orgány veřejné moci, současně se využívají také pro komerční účely. Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis je možné využít k vytváření elektronického podpisu a jeho ověřování. Jiné využití, jako je například šifrování zpráv, je omezeno legislativou.

Kvalifikovaný certifikát vydávaný I.CA splňuje veškeré požadavky dané zákonem č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce a nařízením č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS). Ve spojení s čipovou kartou řady Starcos a uživatelskou aplikací I.CA SecureStore, které jsou certifikovány jako kvalifikovaný prostředek pro vytváření elektronických podpisů (QESCD), jej lze používat pro vytváření tzv. kvalifikovaného elektronického podpisu dle eIDAS.

Postupy získání certifikátů a další důležité informace jsou k dispozici v příslušném dokumentu Certifikační politika .


I.CA vydává následující typy kvalifikovaných certifikátů:

KVALIFIKOVANÝ CERTIFIKÁT PRO ELEKTRONICKÝ PODPIS – OSOBNÍ

  • Je určen pro fyzické osoby, do certifikátu lze naplnit osobní údaje žadatele.
  • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti (pokud žadatel nezvolil její uložení na server I.CA),
      • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti,
      • podrobné informace k požadavkům na předkládané dokumenty a jednání v zastoupení naleznete zde .

    KVALIFIKOVANÝ CERTIFIKÁT PRO ELEKTRONICKÝ PODPIS – ZAMĚSTNANECKÝ/OSVČ

    • Je určen pro fyzické osoby zaměstnance nebo OSVČ, do certifikátu lze naplnit k údajům žadatele také identifikaci zaměstnavatele, živnosti.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
        • vytvořené elektronické žádosti (pokud žadatel nezvolil její uložení na server I.CA),
        • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti,
        • doložení existence společnosti ne starší 6 měsíců (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list, potvrzení ČSU o registraci a přidělení IČ..),
        • potvrzení o zaměstnaneckém poměru,
        • podrobné informace k požadavkům na předkládané dokumenty a jednání v zastoupení naleznete zde .

      KVALIFIKOVANÝ CERTIFIKÁT PRO ELEKTRONICKÝ PODPIS – PSEUDONYM

      • Je určen pro fyzické osoby, do certifikátu lze naplnit libovolný údaj.
      • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
        • vytvořené elektronické žádosti (pokud žadatel nezvolil její uložení na server I.CA),
        • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti,
        • pokud se v žádosti vyskytuje ověřitelný údaj, je žadatel o certifikát povinen tuto skutečnost v rámci ověřovací procedury na RA doložit,
        • podrobné informace k požadavkům na předkládané dokumenty a jednání v zastoupení naleznete zde .

      Registrační autority

      v

      Novinky

      16. 7. 2019 I.CA zahájila vydávání certifikátů s využitím kryptografie eliptických křivek (ECC)
      Více zde
      1. 7. 2019 První milion vytvořených kvalifikovaných pečetí na dálku
      Více zde
      6. 6. 2019 Odborná konference I.CA "Implementace PKI v praxi VII."
      Více zde
      29. 5. 2019 Testovací certifikáty pro PSD2 podle ETSI TS-119495 v1.3.1
      Více zde